Zajęcia specjalistyczne- informacja dla rodziców

Szanowni Rodzice,

 poniżej znajdują się materiały i metody pracy, które wspomogą  naukę zdalną w ramach zajęć specjalistycznych w tych nietypowych okolicznościach.

Rewalidacja  ma na celu wyrównywanie  braków w nauce, rozwijanie procesów poznawczych, usprawnianie  koordynacji ruchowej oraz usuwanie trudności w czytaniu, pisaniu i rachowaniu, a także łagodzenie zaburzeń emocjonalno-uczuciowych.

Liczę na Państwa pomoc i na to, że  będziecie motywować dzieci do systematycznej nauki poza szkołą. Zdaję sobie sprawę, że aktualna sytuacja dla wielu z Państwa nie jest komfortowa, wszyscy próbujemy przystosować się do zgoła nowych warunków.

Oto propozycja materiałów pomocniczych:

  1. W ramach nauki z poszczególnych przedmiotów warto stosować różnego rodzaju techniki ułatwiające zapamiętywanie – notatki z wykorzystaniem różnych kolorów, podkreśleń i zabawnych rysunków, bazowanie na skojarzeniach, robienie wykresów. Jest to pomocne w lepszym i trwalszym opanowaniu materiału.
  2. Zachęcam do włączania dziecka do codziennych zajęć domowych, aby stało się jak najbardziej samodzielne.
  3. Pomagajmy dziecku w rozwinięciu umiejętności potrzebnych w nauce – czytanie, zapamiętywanie, notowanie, koncentracja uwagi itp. Wówczas pokażemy mu praktyczne zastosowanie zdobytych informacji, czyli np. możemy połączyć umiejętności związane z językiem polskim oraz matematyką – wspólnie gotując lub piekąc, korzystając przy tym z przepisu (czytanie ze zrozumieniem, wprowadzenie pojęcia gramatury) itp.
  4. Rola zainteresowania i zamiłowania do nauki – możemy wykształcić w dziecku chęć uczenia się poprzez: wskazanie powiązań wiedzy książkowej z codzienną rzeczywistością (np. powiązanie wiadomości z przyrody z naturalnymi zjawiskami, odniesienie wiedzy historycznej do współczesnych wydarzeń).
  5. Uczenie się razem z dzieckiem – nauka będzie efektywniejsza i przyjemniejsza, gdy dziecko poczuje wsparcie najbliższych. Pozostawione samo sobie może napotkać na wiele problemów i trudności, które skutecznie zniechęcą je do nauki.
  6. Wykorzystywanie gier planszowych, gier edukacyjnych.
  7. Biblioterapia – to zamierzone oddziaływanie poprzez czytanie, słuchanie lub oglądanie odpowiednio dobranych książek, fragmentów utworów, oglądanie i słuchanie adaptacji utworów literackich. Terapia rozwija osobowość poprzez prezentowanie literackich wzorców osobowych godnych naśladowania. Wzbogaca wiedzę, język, wyobraźnię, zdolność rozumienia pojęć moralnych i rozwój uczuć.
  8. Ćwiczenia grafomotoryczne np. obrysowywanie szablonów figur geometrycznych, odtwarzanie kształtu liter i prostych wyrazów według wzoru (przepisywanie, pisanie po śladzie)
  9. w ramach zajęć specjalistycznych proponuję korzystanie z poniższych gier edukacyjnych https://www.dyktanda.net/, https://dyktanda.online/, http://www.ortofrajda.pl/gry_on_line.htm, https://www.ortograf.pl/dyktanda, https://www.matzoo.pl/, https://zdobywcywiedzy.pl/, http://pisupisu.pl/,

W ramach nauki zdalnej wysłane zostały do Państwa dzieci materiały do opracowania. Oczywiście liczę na Państwa wsparcie.

W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt mailowy: j.jakimiuk@szkola-augustowo.pl

                                                      Joanna Jakimiuk